Dag 12: Zonsondergang bij de Grand Canyon

6 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Na alle dynamiek van de steden gaan we vanaf vandaag weer terug naar de natuur. Er ligt nog veel moois in het verschiet. We hebben aardig wat kilometers te doen (450KM), maar gelukkig klinkt dat in mijlen een stuk vriendelijker. Al snel nadat we Las Vegas uit zijn, komen we aan bij de Hoover Dam. Nu weten we in ieder geval waar alle verlichting in Las Vegas opgewekt wordt. Het is een indrukwekkend bouwwerk in een mooie omgeving. Anne en Romee blijven in de auto (opstartproblemen) en Merijn, Esther en ik gaan de dam verkennen. We doen een tour in sneltreinvaart, want het is er wel erg warm (40+).

DSC05670DSC05671DSC05674DSC05677

Hierna wisselen we van chauffeur. Dit wordt het eerste grote stuk dat Esther gaat rijden. Ze heeft er zin in. Na 3,5 uur komen we aan bij de Grand Canyon (zo rond half 4). We checken in en maken ons klaar voor een mooie wandeling langs de rand van de Grand Canyon (Rim Trail) van Mountain Creek Vista naar Mohave Point. Mohave Point is een mooi punt om de zonsondergang te bewonderen.....en van daaruit gaat er ook een bus terug naar het dorp. Klaarmaken voor een wandeling betekent: Camelbaks vullen met drinkwater (goede aanschaf, ook in Disneyland), broodje smeren voor onderweg, vijf appeltjes, wat lekkers en enkele kinderen motiveren :)

Om kwart over vijf lopen we naar de shuttlebus. We zijn niet de enige die willen wandelen en de zonsondergang willen zien. Er staat een wachtrij van (achteraf gezien) drie bussen en ze komen om de tien minuten. We horen allerlei talen om ons heen: Amerikaan engels, Frans, Nederlands, Duits en Mandarijns. Rond zes uur stappen we uit bij Mountain Creek Vista en wandelen rustig langs de rand richting Mohave Point. Een prachtige wandeling met mooie uitzichten, lekker vlak en aangename temperaturen. Voor Esther en mij is het extra bijzonder, want hier ben ik voor Esther door de knieën gegaan. We hebben over hetzelfde pad gewandeld (alleen was ik toen wel wat minder ontspannen). Iets over zeven zijn we bij Mohave Point. Rond half 8 gaat de zon onder, dus perfecte timing. We gaan relaxt zitten aan de rand en zien de zon mooi ondergaan. Natuurlijk schieten we de nodige foto's op deze mooie plek.

DSC05679DSC05680DSC05683DSC05684DSC05686DSC05688DSC05690DSC05693DSC05698DSC05699DSC05706DSC05709DSC05712DSC05717DSC05725DSC05728

Met een gelukkig en voldaan gevoel rijden we terug met de bus naar ons huisje (Maswik Lodge North). Vlakbij is een Food Court waar we nog even genieten van een broodje pulled pork met salade. Als we terug naar huis lopen is het inmiddels flink donker...., maar nog niet helemaal. Ik zet het lampje van de IPhone aan en loods ons het nabijgelegen bos in. Dan gaat het lampje uit en vraag ik iedereen omhoog te kijken. Anne zegt:" Oooooh, wat mooi!!! ". De kinderen hebben in hun leven nog nooit zoveel sterren gezien en ook de Melkweg is goed zichtbaar.

Morgen rijden we naar Zion National Park waar we eind van de dag aan zullen komen. Onderweg gaan we genieten van de omgeving en maken we een slotcanyon tour met HorseshoeBend Canyon Tours. We gaan niet naar de bekende Upper en Lower Antelope Canyon, maar naar de HorseshoeBend Canyon (voorheen Secret Canyon genoemd). De groep is namelijk maximaal 15 personen en ook de enige groep op dat moment in de slotcanyon (en we mogen er een uur rondstruinen). Kost iets meer, maar dan ook veel meer beleving.

1. Paulien Olde Meule:
    Geweldig mooi.
  2. Danielle Mulders:
    8 augustus 2018
    Wat ontzettend prachtig die Grand Canyon!!!
    Heel bijzonder!
  3. Christel Russchenkamp: