Dag 14: Canyon Overlook Trail en relaxen aan het zwembad

8 augustus 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen. De een tot 8 uur, de ander tot 10 uur. We hebben vandaag uitgekozen als relax-dagje. De kids willen gaan zwemmen en Anne en Romee gaan slijm maken.

Esther en ik hebben nog wel zin om een korte wandeling te doen van een uurtje: de Canyon Overlook Trail. Dit is een trail zonder al te veel hoogtemeters, maar wel een beetje klauteren over rotsen tot je aankomt bij een mooi panorama uitzichtpunt. Je kijkt prachtig de kloof in en vlak voor je gaat het een paar honderd meter omlaag.

IMG_7015

Met de auto is het een paar kilometer rijden naar de parkeerplaats van de trailhead. Met een paar haarspeldbochten klimmen we omhoog tot aan de Zion Mountain Tunnel. Hier moeten we even wachten tot we er door mogen. Dat komt doordat er ook een paar campers in de rij staan. De tunnel is in de rots uitgehakt in een ronde vorm. Campers kunnen er enkel doorheen door over de middenstreep te rijden (vanwege de hoogte). Dat betekent dat het verkeer er om en om doorgeleid wordt. Ze geven de chauffeur van de laatste auto een estafettestokje mee en die geeft het weer af bij de ranger aan de andere kant van de tunnel. Zo weet de ranger dat de laatste auto gepasseerd is en kan hij zijn kant doorlaten.

De parkeerplaats zit vol, dus we moeten nog wat verder doorrijden en verderop langs de weg parkeren. Er komt dus nog een kilometertje wandelen bij. De wandeling is leuk om te doen met een mooie beloning op het eind. Ik zweet alleen als een otter met deze temperaturen. Mijn pet en shirt zijn zeiknat, maar goed voor de huid. Tegelijkertijd drink ik het er allemaal weer bij. Bij het uitzichtpunt klimt Esther boven op een rots. Ze kijkt honderden meters omlaag. Dan wordt je toch wat wiebelig. Het levert wel mooie foto's op. Een stel Amerikaanse tieners zoekt een andere uitdaging en gaan een meter van de rand in handstand staan. Wij konden er al niet naar kijken. Laat staan haar vriend en hun moeder. Die keken vertwijfeld toe, terwijl de meiden compleet ontspannen waren.

IMG_0689IMG_0690IMG_0693IMG_7024IMG_7029IMG_7032IMG_7033DSC05765DSC05767DSC05768DSC05769DSC05770DSC05772DSC05773DSC05774DSC05775

Bij het zwembad zegt Merijn, terwijl hij naar de rotsen kijkt: "Het is net alsof ik naar een schilderij zit te kijken. Dat het niet echt kan zijn".

Morgen gaan we de Narrows doen. Een wandeling naast de rivier die overgaat in een wandeling door de rivier. Eerst een paar uur stroomopwaarts en daarna weer terug. Een tocht van ongeveer vijf uur waarbij we speciale uitrusting huren: waterbergschoenen, sokken van duikpakmateriaal en een wandelstok voor balans en dieptemeting.

1. Paulien Olde Meule:
    8 augustus 2018
    Veel succes .Weer een uitdaging.
  2. Petra:
    9 augustus 2018
    Wat een mooie verhalen en geweldige foto's..mooi om te volgen..nog veel plezier!!