Dag 4: Liefs uit Londen vanuit Monterey

29 juli 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Om te beginnen: dank jullie wel voor alle reacties. Het is erg leuk om te weten dat het blog goed gelezen wordt en om alle reacties tot ons te nemen.

We hebben vandaag niet veel spannends gedaan. Het is vooral de eerste dag dat we echt op roadtrip gaan. Op weg naar onze volgende slaapplaats in Monterey. We hebben geen wekker gezet en slapen lekker uit (maar dat lukt nog niet echt vanwege de jetlag). Na het ontbijt checken we uit en rijden weg richting Monterey, een ritje van ongeveer 2,5 uur. Onderweg stoppen we bij een Walmart voor wat noodzakelijke spullen. De ogen van Anne en Romee begin helemaal te glinsteren, maar dan vooral van de niet-noodzakelijke spullen. Onze kar is gevuld met een koelbox van 70 liter, wegwerpbordjes plus bestek en allerlei heerlijk voedsel voor het maken van ontbijt en lunch. Dan komen Anne en Romee de hoek om met een kar vol amerikaans snoep en ingrediënten voor het maken van slijm (lijm, borax, scheerschuim en versiering).

a53e0821-8c10-4a42-af84-0e01591a1bdb

Hierna zijn we doorgereden naar de T-mobile shop. We zitten de komende tijd ook veel in de auto en het tijdverschil maakt dat de jeugd niet veel tijd samen heeft met de jeugd in Nederland om te chatten/snappen/instagrammen etc.We regelen daarom nog een kleine wens om een SIM-kaart met unlimited data aan te schaffen op 4G voor 30 dagen waarbij een persoonlijke hotspot aanmaken toegestaan is. Vervolgens gaan we voor het eerst picknicken en daarna door naar Monterey waar we om half 4 aankomen bij de Villa Franca Inn.

DSC05486IMG_0451

Monterey is een leuk typisch amerikaans visserdorp aan de stille oceaan. De baai is prachtig en al lopend langs het strand zien we een paar zeeleeuwen een paar meter uit de kust. Bijzonder om deze zo in het wild van dichtbij te zien. We besluiten te gaan eten in de Crown & Anchor. Een prachtig restaurant in een engelse pub-stijl met heerlijk engels eten. Je waant je in Londen. Overal ornamenten en voorwerpen uit Engeland Ik besluit mij dinerkeuze hieraan aan te passen en bestel een ovenheerlijke Steak en Mushroom Pie en daarbij een engelse IPA om te drinken. Het heeft me erg gesmaakt. Esther en de kids blijven meer in amerikaanse sferen, maar ook dat blijkt heerlijk. Wijn is overigens erg duur in Amerika. Esther had vandaag het goedkoopste glas tot nu toe: 8,50USD voor taxes. Vaak is het ook 9 of 10 USD per glas.

DSC05493DSC05494DSC05497DSC05499DSC05504DSC05507DSC05509IMG_0452IMG_0454

Morgen rijden we naar Cambria, wat zuidelijker aan de kust. De kustweg (highway 1) moet een prachtige route zijn vol mooie vergezichten. We stoppen onderweg in ieder geval in Big Sur en bij de zeeolifanten aan het strand. Het wordt dan qua temperatuur ook wat aangenamer (25/26 graden). Tot nu toe hebben we 18 tot 21 graden meegemaakt. Onze huid is al gewend aan hogere temperaturen, dus laat maar komen.

1. Nicole Olde Meule:
    30 juli 2018
    Hihi... de overlevingsmaterialen van de kids: slijm, american Candy en social media🤣😇 => love it! Op naar de warmte en de natuur🦈🐬🐋🐳🐠 en op naar blog 5😘
  2. Paulien Olde Meule:
    30 juli 2018
    Wederom mooie plaatjes en eet smakelijk.De temperatuur blijft hier 30 graden.Zo langzamerhand wen je eraan.
  3. Christel Russchenkamp:
    30 juli 2018
    Wat is het weer mooi en anne en Romee veel succes met het snoepen en het slijm maken ik wil het we eens voelen xxx fiep