Dag 21: Wandelen naar Delicate Arch

15 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag rijden we naar Salt Lake City als tussenstop naar Grand Teton NP. Maar voordat we kilometers gaan maken, doen we eerst de wandeling naar Delicate Arch in Arches NP. Esther en ik zijn er in 2000 geweest en de kinderen kennen de arch van mijn potloodtekening die bij ons in de berging hangt. Nu gaan ze hem in het echt zien.

Delicate Arch is de meest bekende arch van het park en het symbool van Utah. De arch komt terug op elke kentekenplaat van Utah (klinkt trouwens stoer: Joetaaaah) en de meeste mensen hebben er wel eens een afbeelding van gezien. Hij is ongeveer 25 meter hoog en het mooie is dat hij zo solitair in het landschap staat.

We beginnen om 9.00 uur te wandelen. Het is niet zo'n lange wandeling (4,8 km heen en terug), maar wat het zwaar maakt is dat het enkel stijgen is. Eerst over een grindpad en later over slickrock en dat vaak in de volle zon. Het is nu al 28 graden, maar gelukkig is er wat bewolking.

3YIcC63+S9qjSGUM8sIqJwfullsizeoutput_64fffullsizeoutput_6501fullsizeoutput_6506fullsizeoutput_6507fullsizeoutput_6508fullsizeoutput_650afullsizeoutput_650b

Na drie kwartier zijn we bij het laatste stukje. De beloning komt pas aan het eind. Je ziet de arch niet totdat je langs een richel loopt en hij ineens voor het eerst tevoorschijn komt. Er zijn veel mensen die de wandeling doen, dus het is er best druk. Maar iedereen wacht keurig op zijn beurt om er onder te staan en helpt elkaar met foto's maken. Ook lukt het wel om foto's te maken zonder mensen er op.

fullsizeoutput_651afullsizeoutput_651dfullsizeoutput_651ffullsizeoutput_6523fullsizeoutput_652dfullsizeoutput_652efullsizeoutput_6532fullsizeoutput_6533

Persoonlijk vinden Esther en ik Corona Arch (die we gisteren hebben bewonderd) indrukwekkender.

De rest van de omgeving is zeker zo mooi, dus er volgde een heuse fotoshoot. Op sommige plekken zijn de stenen helemaal groen. Geen idee wat maakt dat ze zo groen zijn.

fullsizeoutput_6535fullsizeoutput_653afullsizeoutput_6542fullsizeoutput_6549fullsizeoutput_654afullsizeoutput_6551fullsizeoutput_6557fullsizeoutput_655dfullsizeoutput_6562fullsizeoutput_6514fullsizeoutput_6515

Morgen reizen we door naar Grand Teton NP waar we twee nachten slapen en gaan raften. Na alle rotsen ook wel weer mooi dat we een meer groene omgeving zien en bergen a la de Alpen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl