Dag 3: San Francisco vanuit de Cable Car en Shoppen op Union Square

28 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de wekker niet gezet. De ochtend relaxt beginnen met een ontbijtje, een paar skype-sessies en vaststellen wat we vandaag willen doen. We willen in ieder geval hangen aan de Cable Car en naar Union Square voor het nodige shopgenot. Even vooraf online toll betalen voor de Golden Gate Bridge en om half 10 stappen we onze auto in (iedereen heeft nog steeds een big smile op zijn gezicht bij het zien van de auto). We parkeren bij Fort Mason voor USD 16 voor een hele dag. Dat is relatief gezien een koopje voor San Francisco. Je kunt downtown ook USD40 hiervoor kwijt zijn. Bijkomend voordeel is dat het op een korte loopafstand is van de Powell & Hyde Cable Car. We merken hier al dat San Francisco op heuvels is gebouwd: vanaf de parkeerplaats moet je eerst een trap met wel 60 treden op voordat je op de boulevard komt. Merijn denkt aan onze conditie en stelt voor al rennend naar boven te gaan. Iedereen doet gelijk enthousiast mee en een half minuutje later staan we hijgend boven op de bult (de een wat meer dan de ander). Vervolgens lopen we rustig naar de beginplaats van de Cable Car. We treffen een relatief korte rij aan. We zijn net op tijd, want ineens komt er een groep van wel 80 studenten onder begeleiding de hoek om die achter ons aansluiten. Is dat sprintje op de trap ook nog ergens anders goed voor :) . Het lukt ons om een plek aan de buitenkant te krijgen. De ouders op het bankje en de kids ervoor staand op de plank en zich vasthoudend aan de stangen. De rit is supergaaf: het gerinkel van de cable cars, de steeds steilere hellingen (op en af) en de mooie uitzichten. De Cable Car wordt bediend door een 'Grip Man', een man met flinke spierballen. Hij bedient een aantal grijpstangen en een voetpedaal. Daarmee 'grijpt' hij de bewegende kabel onder de weg en bedient hij de rem. Dat kost veel kracht en hij heeft daar de ruimte voor nodig. Esther wordt twee keer gevraagd om haar elleboog binnenboord te houden. Aan het einde van de rit stappen we af bij Union Square.

DSC05475 (1)iBQ9yiXBQQOyM2LIvD2DYQ6087655e-d489-4b3f-829f-a76b4d25d4b5NhN7NeuBQD6g30SZfqy6dQ1GcjYm5%SVCQW1Qqt55prQ

Union Square is een mooi, modern plein omringt door grote indrukwekkende panden. Een aantal personen wordt lichtelijk opgewonden van alle namen van winkels in de omgeving: Victoria's Secret, Macy's, Louis Vuitton en Disney. Het wordt een shopmiddagje. Anne, Merijn en Romee hebben een zakcentje meegekregen van tante Nicole en oma Paulien met de erbij behorende belofte dat ze een foto maken als ze het uitgeven. Anne en Romee hebben gescoord, dus hieronder ook de foto's. Eerst gaan we de Macy's in, een soort van Bijenkorf. We stoppen eerst op de 4e verdieping bij de Starbucks voor een kop koffie en een mooi uitzicht over het plein.

3xfjruSBRR2271A6DgHOcA

Daarna wordt er vrolijk door de rekken gesnuffeld. Merijn scoort een t-shirt van Calvin Klein voor omgerekend EUR12. Na een uurtje gaan we even lekker buiten zitten met een hotdog in de hand. Als je daar zo zit op de trap komt er van alles voorbij: een brandweerwagen uit de film en een bus in de vorm van een Cable Car met mensen in dierenpakken. Ineens horen we 'flatsch'. Vlak voor ons wordt de stoep bedekt door een stuk of 20 bruine plekken afkomstig van boven. Een vogel dacht: laat ik hier maar eens poepen. We hadden geluk dat hij daar net een seconde langer de tijd voor nam. Anders hadden we zelf ondergezeten. Een voorbijkomende chinees had iets minder geluk. Hij voelde in zijn nek, maar had niet door waardoor hij geraakt was. We hebben hem maar niets verteld. Oh ja, er was ook wifi....

rgiHx8QKRW6xeWXc7APzuAVz4K++LlRtaaGG3IBiCIOAaec2f257-9e9c-4482-8795-cc7c7b252b4844e71f5c-426b-4280-804d-f78db956c70a1f2580c7-ec9c-4531-98ee-de3cbaa300f2DSC05482 (1)DSC05483 (1)DSC05484 (1)

Na deze pauze zijn we de Victoria's Secrets binnengelopen. Esther en Anne werd vakkundig de cupmaat afgemeten (want die europese maten kennen ze niet) en na een ruim half uurtje liepen een paar tevreden dames de winkel uit met een tasje. Hierna nog even snel geneusd bij de Disney-winkel, maar dat kon ons niet echt bekoren. Merijn greep de gelegenheid aan om in de huid te kruipen van Darth Vader.

7PyeKaUySgSasUYC8lxN0ABuHm6t2HTiWxOe53+s%CtQ

Morgen checken we uit en begint onze roadtrip langs de kust. Een bezoek aan de Walmart en door naar Monterey!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christel Russchenkamp:
    29 juli 2018
    Dag Toppers, wederom een prachtig verhaal, mooie foto's en eh.... BAM... goed gescoord !!
  2. Danielle Mulders:
    29 juli 2018
    Hi, wat gaaf om al die plaatjes en sky lines nu in t echt te zien!
    ‘t Is te zien dat jullie heerlijk genieten!!
  3. Beate:
    Wauw!! Net als in the movies 🎥
    Enjoy maar dat lukt wel zo te zien 😎
    Groeten vanaf de 🇳🇱 Kust ☀️
  4. Elles Oude Smeijers:
    29 juli 2018
    Wat een supergave ervaring met z'n allen!!
  5. Nicole Olde Meule:
    29 juli 2018
    Shopwahalla👚👠👗🧢👜... en Anne, heb je het merk Pink weer gescoord bij de Victoria Secret?🤗
    En wat een leuke foto’s van de Cable Car😍 Ik zie elke keer alleen maar stralende foto’s en hele blije gezichten😘 Veel plezier en tot blog 4💁‍♀️
  6. Elke:
    29 juli 2018
    Heerlijk wakker worden is dit zo.... meegenieten van de verhalen, de foto’s en jullie avontuur. Ik mag “ gratis” mee voor mijn gevoel... niet stoppen met deze superleuke verhalen en fantastische foto’s..... Have a lot off Fun
  7. Paulien Olde Meule:
    29 juli 2018
    Dag lieverds wat ontzettend mooi alles .Indrukwekkend. Mooi lachende foto`s .Jullie genieten echt allemaal. Nog veel koop plezier.
  8. Tessa Geerts:
    29 juli 2018
    Wat een geweldige avonturen hebben jullie nu al beleefd! Mooi om te lezen en de prachtige foto’s te bekijken! Heel veel plezier nog samen, ik blijf jullie volgen. 😃
  9. Christel Russchenkamp:
    29 juli 2018
    Heeeeeeeel mooooie allemaal hoe gaat het met jullie ik hoop dat het goed gaat met jullie en we gaan snel weer face timen xxxfiep