Dag 2: Gevangen in San Francisco en beren op Pier 39

27 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend was iedereen rond 4 uur al hoorbaar wakker. We hebben nog wat door gedommeld tot half 6, maar zijn er toen toch maar uitgegaan. De jetlag heeft wel vat op ons. Om half zeven zaten we aan een heerlijk ontbijtbuffet, beter en uitgebreider dan we gewend zijn: brood, divers beleg, yoghurt met cereals en toppings, wafels, vers fruit etc. We laten het ons heerlijk smaken, maar daarna snel tandenpoetsen want we hebben een ferry te halen. We gaan van Corte Madera met de Larkspur Ferry (catamarantype) naar San Francisco. Een wild ritje van een half uur en om 8.00 staan we op de kade. Je loopt dan door de Ferry Building, een prachtig gebouw met een versmarkt en allerlei eetgerelateerde winkeltjes. We pakken enkele Cinnemon Swirls en wat brood mee voor onderweg en lopen in 20 minuten naar Pier 33 vanwaar de cruises naar Alcatraz starten.

DSC05409DSC05411DSC05413IMG_0397IMG_0399IMG_0401

Alcatraz is een plek waar je geweest moet zijn als je San Francisco bezoekt. Vooral de audiotour maakt indruk. Terwijl je door het gebouw loopt, wordt er een verhaal verteld over het leven op Alcatraz vanuit het perspectief van de gevangenen. Daardoor gaat alles veel meer leven. Alle plekken in de gevangenis krijgen van de gevangenen een naam: bijvoorbeeld Times Square, Gun Gallery en Cutting Row. Soms konden ze de geluiden van de stad horen als de wind goed stond en er een feestje was. Vanaf een buitenplein konden ze San Francisco ook zien liggen. Sommige gevangenen vonden dat verschrikkelijk. Dan zagen ze letterlijk wat ze allemaal misten. Ook hebben we zelf mogen ervaren hoe het is om in een isoleercel te zitten in het donker.Je kwam trouwens niet vanwege je misdrijven op Alcatraz terecht, maar omdat je je in een andere gevangenis misdragen had. We hebben hier in totaal 2 uur rondgelopen en onze eerste koelkastmagneet voor de verzameling gehaald.

DSC05419DSC05420DSC05421DSC05423DSC05424DSC05425DSC05434DSC05443DSC05447DSC05448DSC05454

Na terugkomst op de kade hebben we een leuk broodjeszaakje gevonden in een zijstraatje: Freddy's Sandwiches. Van de buitenkant lijkt het niet veel, maar binnen stond een rij en veel locals. Je koos het type brood en je beleg en alles huisgemaakt. Het was overheerlijk en waar voor je geld.

Daarna liepen we richting Fisherman's Wharf en Pier 39. Hier hebben we de rest van de middag vertoefd. Zeeleeuwen spotten, door winkeltjes struinen en straattheater bekijken. En... er was een Build-A-Bear Workshop, de wens van Romee. Eigenlijk zouden we hier over een paar dagen pas naar toe gaan op een andere plek, maar nu we de winkel toevallig tegenkwamen kon ze natuurlijk niet meer wachten. Romee krijgt in een paar stappen haar droombeer: eerst moet ze een mooie knuffel uitzoeken, daarna een ritueel met een kloppend hartje dat je in de beer stopt (en waarbij ze een wens moet doen), een geurtje er bij en dan wordt de beer opgevuld en dichtgenaaid. Vervolgens kan ze kleertjes uitzoeken en de beer een naam geven plus uitprinten van een geboorteakte. Je hebt nog nooit zo'n mooie glimlach gezien :) .

DSC05457DSC05458DSC05459DSC05462DSC05465DSC05467DSC054687C886DDA-4F29-4A0C-B10E-C8F0FA110BBADE823387-565A-496E-B98A-C8F14B27F48FF80C35DA-56A1-4AA1-AECF-F3FFB01633DEDSC05473IMG_0408IMG_0409

Morgen even rustig uitslapen en weer San Francisco in!

1. Christel Russchenkamp:
    28 juli 2018
    Top ! Wederom wat een mooi verhaal !!
  2. Danielle Mulders:
    28 juli 2018
    Wat een mooi verhaal van de eerste twee dagen! Het is echt begonnen! Erg gaaf . Enjoy!!!
  3. Nicole Olde Meule:
    28 juli 2018
    Nice pics😍 en ik kan me helemaal in San Francisco wanen😄 Heb je toevallig nog een een foto van Romee met haar beer en de haar mooiste glimlach ever?☺️ Have fun😘
  4. Christel Russchenkamp:
    28 juli 2018
    Superrrrrrrrr leuk romée xxx fiep
  5. Agnes Oude Luttikhuis:
    Hallo fam. Olde Meule,
    Mooi dat de vlucht goed is verlopen, wat een prachtige auto en wat een mooi verhaal over Alcatraz (leuke foto’s).

Groeten uit Kroatie,krk
    Daan, Lotte, Agnes en Alfons
  6. Paulien Olde Meule:
    28 juli 2018
    Wat mooie verhalen en mooie foto`s.Romee ,wat heb jij een gave beer.
  7. Truus wolbers:
    Wat geweldig daar , heel veel plezier !,