Dag 5: En dan valt je mond open van verbazing....

30 juli 2018 - Cambria, California, Verenigde Staten

De dag begint niet goed. Romee kreeg gisteravond plots flinke last van haar rug. Ze maakte een spelende beweging met haar been en dat schoot haar in de rug. Ze kon amper lopen en Esther en ik hebben haar om en om gedragen op de hakkepak. Slapen ging wel, maar vanochtend weer veel last. Om 7 uur had ik Zilveren Kruis al aan de lijn. We mochten kosten maken en het later declareren. Om half 8 heb ik gebeld met een plaatselijke fysiotherapeut en hebben we direct een afspraak kunnen regelen. Na een zorgvuldige intake werd Romee behandeld en kregen we enkele oefeningen aangeleerd voor onderweg. Daarnaast kregen we zijn telefoonnummer mee om hem te bellen als we raad nodig hadden tijdens onze reis. Romee kon zich al weer wat beter bewegen na de oefeningen en de pijnstillers. Daarna hebben we eerst heerlijk zelf ontbeten naast het motel en toen op weg.

IMG_0459

Daarna op weg naar Cambria via Highway 1, ook wel de Pacific Highway genoemd. Een rit van op papier 2,5 uur. We hebben er 5 uur over gedaan. Onze mond viel wijd open van verbazing. Wat is het hier ongelooflijk mooi! Het is bijna niet te beschrijven. Een prachtige kust en heerlijk om daar met de auto vlak langs te rijden. Je voelt je frank en vrij. De zee is echt woest en de omgeving puur natuur. Zo stonden we bijvoorbeeld op het strand terwijl een jong zeeleeuwtje aan het 'surfen' was op de golven. Erg gaaf om te zien. Daarna rijden we door Big Sur, een bosgebied met Redwoods en Pines omgeven door de kustlijn. Op een andere plek eindigt een waterval (McWay waterval) in de zee van een Bounty-baai. We hebben geluk dat we deze kustweg helemaal kunnen volgen tot aan onze bestemming: Cambria. De weg is 1,5 jaar afgesloten geweest door een landslide. Een deel van de berg is omlaag geschoven en heeft de weg 'weggespoeld'. Er is hard gewerkt aan herstel en tien dagen geleden is de weg weer officieel open. Gelukkig maar, anders hadden we dit moeten missen.

DSC05510DSC05515DSC05516DSC05518DSC05519DSC05523DSC05527DSC05531DSC05538DSC05543

Bij Piedras Blancas ligt een grote kolonie zeeolifanten te rusten op het strand. Mooi om die beesten zo te zien. Heel af en toe vechten ze met elkaar, maar veelal gooien ze wat zand op hun lichaam en kruipen naar voren en naar achteren. We stellen ons voor wie van onze familie en vrienden daar allemaal liggen en waarom. Dat leidt met regelmaat tot lachbuien.

DSC05547DSC05550DSC05552DSC05556DSC05558

Rond 5 uur komen we aan bij de Cambia Pines Lodge. Een aangename verrassing: ruime huisjes van alle gemakken voorzien, een verwarmd zwembed en goede bedden. Ook vliegen er rond de bomen van het zwembad piepkleine vogeltjes rond. Ze zijn pijlsnel. We zijn er al snel achter dat het kolibries zijn die genieten van de nectar in de bloemen van de boom. Erg schattig! (en niet op de foto te krijgen :)

DSC05567DSC05569DSC05572DSC05574

In de avond hebben we gegeten in het restaurant van het complex. We hebben deze reis nog niet zo lekker gegeten. Anne had ravioli, Esther en Merijn samen een New York steak, Romee grilled cheese sandwich en ik St Jacobs schelpen met groenten en aardappelpuree. Dat smaakt naar meer!

Morgen een lekker relax-dagje hier op het complex en zonsondergang bewonderen op Moonstone Beach.

1. Ine Wolbers:
    31 juli 2018
    Het is inderdaad een prachtige omgeving. Wat een geluk dat jullie deze wel kunnen rijden. Dit hebben wij vorig helaas niet gekund. Gelukkig hebben we wel de zeeolifanten gezien. Er staat in het binnenlands nog veel moois te wachten! Geniet ervan.
  2. Danielle Mulders:
    31 juli 2018
    Wauw, wat een mooie plaatjes!!
    Beterschap Romee!
  3. Annerieke Ikink:
    31 juli 2018
    Wat leuk om jullie blog te lezen. En de mooie foto’s te bekijken.
    Een prachtige reis!
    Heel veel plezier samen!
  4. Ilse:
    31 juli 2018
    Wat een mooie verhalen en supergave foto’s!! Leuk om jullie blog te volgen en te lezen hoe jullie genieten. Romee beterschap en vooral veel plezier samen!
  5. Daphne:
    31 juli 2018
    Wauw! Prachtige verhalen en foto's!!!
    Genieten hoor en nog heel veel plezier samen!
  6. Paulien Olde Meule:
    1 augustus 2018
    Wat geweldig mooi alles.Ik las dat het weer een beetje beter gaat met Romee.Veel plezier verder.