Dag 1: Op naar San Francisco

26 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vroeg op

Vanmorgen ging om vier uur de wekker af. Aankleden, thee zetten, de kids wakker maken en om half vijf zat iedereen vol goede zin in de auto op weg naar Schiphol. Een uur en drie kwartier later reden we de parkeergarage P3 binnen en met de shuttlebus op naar de vertrekhal. Het was opvallend rustig voor 'drukke zomerdag'. Ik had iedereen online al ingecheckt, maar slechts vier van de vijf kregen een boardingpas. Merijn was er 'ad random' uitgepikt voor een controle. De stofjescontrole ging goed, maar daarna was er toch een flink probleem. Er zat een barst in het scherm van de Ipad van Merijn en de metalen cover met toetsenbord was deels getaped. Het gevolg van onzorgvuldig omgaan met zijn eigen spullen, maar daar had hij nu last van, want de Ipad mocht niet zomaar mee. Er kon mee 'geknoeid' zijn. De beambte dacht daar niet gelijk aan, maar zijn supervisor en de vliegmaatschappij moesten toestemming geven. Gelukkig waren ze coulant en mocht hij mee (zowel Merijn als de Ipad :) ). Toen was het tijd voor een heerlijke koffie bij de Starbucks.

DSC05395

Het vliegen viel eigenlijk reuze mee. Tuurlijk is het wel 11 uur zitten, maar de tijd ging toch relatief vlug voorbij (filmpje kijken, potje kaarten). En Anne en Merijn zaten stijf voor het raam, toen de landing werd ingezet. Zo mooi en interessant vonden ze de omgeving. Ook bij aankomst in Amerika zat alles mee. De douane waren we binnen 10 minuten door en ook de koffers hadden we met een kwartier op de trolleys. Toen met de AirTrain naar de verhuurbedrijven. Omdat ik gratis Preferred Member bij Avis ben geworden, konden we de lange rijen vermijden en direct door naar de 3e etage waar we goed geholpen werden. Er werd me niet aanvullends aangesmeerd. Bij AVIS hadden ze op dit moment echter alleen geen Chevy Suburban. Wel een mooi alternatief, zelfs wat luxer maar qua ruimte ook een tikkie later. We mochten wel wachten tot er een Suburban binnen kwam (2 a 3 uur verwachte wachttijd). Net op dat moment kwam er eentje aanrijden. Inleveren, wassen en schoonmaken en 40 minuten later reden wij naar buiten. Wat een gave bak zeg! Iedereen is er al gek op:

DSC05408

Van daar uit zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden (bij Fort Point) en hebben we genoten van het uitzicht. Er lag wel een koude mist als deken over de brug.

DSC05396DSC05397DSC05403DSC05406

Iedereen had 'de koek wel op'. Dus door naar ons hotel in Corte Madera (Best Western) voor een frisse duik in het zwembad, wat eten bij de Cheesecake Factory (aanrader) en voorbereidingen treffen voor morgen. Dan gaan we San Francisco bezoeken beginnend met een tripje naar Alcatraz.

1. Mark & Gab:
    Ha Olde meuletjes,
    Wat ziet het er geweldig uit en wat een super auto... Wij moeten het doen met een Polo door de binnenlanden van Afrika.... ook erg leuk!! Geniet met z’n allen en een groet vanuit Swaziland ... Mark & Gab
  2. Beate:
    Hallo wereldreizigers,

Wat een gezellig 1e blog. Fijn dat jullie veilig over zijn en dat deze unieke reis zo goed gestart is! Enjoy the USA!

Zonnige groet van de Jonkertjes uit Oldenzaal
  3. Christel Russchenkamp:
    27 juli 2018
    Ziet er geweldig uit toppers geniet ervan!!!
  4. Christel Russchenkamp:
    27 juli 2018
    Hey Rob, Esther en kids , wauw wat een gave eerste blog !! Fijn dat julllie veilig over zijn 😀 Heel veel plezier !! Gr. Christel
  5. Jet:
    27 juli 2018
    Heel veel plezier daar!!!
  6. Paulien Olde Meule:
    28 juli 2018
    Hoi Rob ,Esther en de Kids ,fijn dat alles goed verlopen is. Maak er een super gezellige vakantie van.