Dag 10: Vliegen als superman in Las Vegas

4 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dit blog is wat later geschreven als normaal, want we zitten in Las Vegas en dan ga je 's avonds geen blog schrijven, maar genieten van wat er buiten te zien is ;)

De reis van Los Angeles naar Las Vegas verloopt voorspoedig. Je rijdt door een woestijnlandschap van verschillende bruintinten en af en toe een groepje Joshua Trees. We tikken de 115 graden Fahrenheit aan. Voor degenen die geen zin hebben om uit te rekenen hoeveel graden Celsius dat is: 46 graden Celsius. Als je buiten komt voelt het als een warme föhn. Merijn vindt het helemaal niks.

Eenmaal aangekomen in Las Vegas gaan we eerst naar de Premium Outlets South om te shoppen. Wat een gave winkels daar! Merijn had nog nieuwe schoenen nodig en haalt een paar coole Nike's (uiteraard in het zwart) voor de helft van het geld wat het in Nederland kost. Geïnspireerd door Merijn en de prijs slaagt ook Anne hier goed met een paar zalmroze gympen. Kijk zo maar goed op de foto's, dan kun je ze zien. Daarnaast wordt er bij de Tommy Hilfiger en Calvin Klein wat kleren ingeslagen voor Anne, Merijn, Romee en ikzelf.

We rijden door naar ons hotel, de Best Western Casino Royale, en kijken onze ogen uit naar alle gekte midden in de woestijn. Het is een relatief klein hotel, maar midden op de Strip voor een redelijke prijs en gratis parkeren.

Het is etenstijd als we Las Vegas gaan verkennen. Buiten het hotel staat een Tix4Tonight-huisje. We willen allemaal erg graag naar de show Le Reve van Cirque du Soleil (google dat maar eens). Dit is een vaste show in het theater van het Wynn-hotel in een arena-opstelling met een grote waterbak. Het staat bekend als de meest overweldigende show van Cirque du Soleil. Door het vervallen van de overnachtingen bij Yosemite hebben we wat geld bespaard. Als we een goede korting kunnen krijgen (want dure kaarten), gaan we het doen. En dat lukt! We hebben mooie plekken op de eerste rij, zodat je alle gelaatsuitdrukkingen goed kunt zien. Deze kaarten blijven wel eens vaker over, omdat je in de 'splash-zone' zit. In de praktijk betekent het (googlereviews) dat je wel eens een druppel kunt voelen, maar de belevenis vanaf deze plekken is fantastisch. We kijken er naar uit.

We moeten de kaarten ophalen bij de Wynn Box Office in het Wynn-hotel. Naast ons hotel ligt The Venetian en daarnaast het Wynn-hotel. Lekker dichtbij denk je dan, maar het is nog een heel eind lopen (zeker in de hitte) langs The Venetian en door het Wynn. Daar verkijk je je op. Het levert wel mooie plaatjes op. Als we de tickets ophalen, worden we geholpen door een amerikaan. Hij vraagt waar we in Nederland wonen. Ik geef het standaard antwoord: aan de oostkant, niet aan de kant van Amsterdam. Maar hij wil het precies weten. Hij zegt: "In Maastrigggggt ?". Het blijkt dat hij twee jaar in Den Haag heeft gewoond. De woorden die hem het meest zijn bijgebleven zijn: "hier linksaf slaan". We moeten erg lachen. Als we weglopen, roept hij: "Tot ziens!".

Tsp1i+NpTAqQQEeSpdP9xQiJdv3DR4SeyH25JqbhN8aQ4%2wcl+ZRFisXbqz+YDKegDkNI1O0rRS+H81TYsxyFcw

Hierna rijden we naar Downtown Las Vegas voor de Fremont Street Experience. Een overkapte straat met led-schermen waar met regelmaat flitsende beelden getoond worden passend bij de gespeelde muziek. We vergapen ons aan alle bijzonder geklede mensen. Van heel schaars gekleed tot heel bizar gekleed. Ook zijn er diverse optredens, zowel muzikaal als dans. Anne en Merijn hadden de wens om hangend aan de Slotzilla Zipline over de mensen te vliegen door de gehele Fremont Street Experience. Gezien hun leeftijd moet dat onder begeleiding van een volwassene. Ik heb me maar opgeofferd ;) Een paar weken geleden hebben we de kaarten al gehaald, want op de dag zelf is het meest uitverkocht op de mooie tijdstippen. Het is lang wachten tot we mogen (1,5 uur), maar dan gaan we! Naast elkaar in supermanhouding vanaf 11 verdiepingen hoogte duiken we omlaag onder de overkapping door. We zoeven over de mensen heen met 50km per uur met glimlachen op onze gezichten!

jpmF37H+RwyLIaf772p8igIP%5b58nTtSwehf8Y10SEwppp8TWsNSu6lAg3N7YJtMgIMG_0605

Onze benen willen niet meer en we verlangen naar het bed. Morgen gaan we eerst heerlijk uitslapen en lekker niksen. Ook daar kijken we naar uit.

1. Paulien Olde Meule:
    6 augustus 2018
    Volgens oma moet papa en mama wel een koffer bijkopen.