Dag 9: Disneyland betovert ons

3 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De dag begon bij de IHOP. De I-wat? De International House Of Pancakes. Anne wil al heel lang hier een keer ontbijten. Er zit een vestiging vlak bij de grote parkeerplaats van Disney, dus dat komt goed uit. We parkeren de auto en lopen er naar toe. Als we binnen komen, moeten we nog even wachten tot we kunnen zitten. Zo druk is het met ontbijters. Esther en ik kiezen ieders voor twee pannenkoekjes, een hashbrown, twee repen bacon en twee eitjes (ik 'sunny side up' en Esther 'over medium'). Anne heeft hele grote ogen en kiest voor vier pannenkoekjes Dark chocolat. Het is niet zo'n succes. We moeten lang wachten op ons ontbijt (zijn we niet gewend in Amerika), en de pannenkoekjes kunnen ons niet zo bekoren. De eitjes, hashbrown en bacon smaken wel goed.

209cc940-d2ae-4c55-ae8a-77f86f9b0261

Op naar het Disneyland Park. Het is allemaal top geregeld. Vanaf de parkeerplaats worden we met een Disneybus naar de ingang gereden. Daar is het ook een stuk strenger geworden. De tassen worden gecontroleerd en we moeten door een metaaldetectorpoortje, maar daarna kun je helemaal je gang gaan.

We genieten volop van alle mooie attracties. We beginnen met Indiana Jones and the Temple of Doom. Een stuiterende rit op een jeep door een stenen tempel vol met gevaar. Aan het eind rolt er een grote zware steen op je af. Je denkt dat je er echt tegen aan gaat knallen, maar duikt er dan plots onderlangs. Anne schrikt zich rot en Merijn vond het een supergave rit. Hierna halen we FastPass kaarten voor Splash Mountain. Dat betekent dat we de wachtrij kunnen skippen door een toegang te krijgen binnen het uur dat we toegewezen krijgen. Over drie uur kunnen we er in. Vervolgens lopen we naar Pirates of the Caribean. Je stapt in een bootje en vaart door piratengebied. We zijn betovert door hoe de ruimtes er uit zien. Vooral de figuren zijn prachtig en heel realistisch gemaakt. Alle bewegingen van hoofd, mond, ogen, armen en benen kloppen tot in detail en sluiten perfect aan bij de spraak. Vervolgens wandelen we naar Mainstreet voor de Pixar Play Parade. Ook erg mooi om te zien.

IMG_0558oS1zOK6hQEiFyIH9VxtSSw3mlugrWqQcWFeg7uMroj6guiIg6WEySoissenZRy5ImgIMG_054608gHpybMRk6XMNi5lAhtjAwm17m38BTdOZ2ajAA9f5eAovFggUwRRiqWXgM%gfV9Dwuuhd5ewqRjK7zxOEHm8nmQ

Het is trouwens best warm (30 graden) en we zijn blij met onze Camelbaks. Op die manier kunnen we allemaal goed water blijven drinken zonder veel gedoe. Een amerikaan achter mij tikt me een en zegt: "real smart of you bringing those Camelbaks with you. I wish i had done that". Het valt ons ook op hoe schoon alles is en je merkt dat alle medewerkers precies weten wat ze wanneer moeten doen. Het wachten voelt nergens lang aan, terwijl je soms wel een dik half uur in de rij staat. Het loopt wel goed door en je staat ook grotendeels in de schaduw.

Ondertussen mogen we in de Splash Mountain. Stiekem wel erg gaaf als je, na het laten zien van je FastPass, de hele mensenmassa voorbij mag lopen en in 5 minuten doet over iets waar de rest 70 minuten over doet. Splash Mountain is de bekende boomstam waar je met zes man in zit en dan de glijbaan af. Romee wil voorin, daarna Merijn, dan ik en achter mij Anne en hekkensluiter Esther. Dit is ook ongeveer de volgorde geworden van het vochtgehalte van de kleding na afloop van de rit. We werden echt zeiknat :) We bescheurden ons van het lachen en gezien het weer was het ook wel welkom. Zie onderstaande foto voor het resultaat.

sq4Y3y94S9mRqKgO5XbLYw

Het mooie is ook dat je zo van het park af kunt en de parkeerplaats om later terug te komen. Om half vijf gaan we even naar het hotel om te eten en voor een duik in het zwembad (en even airco) en om zeven uur gaan we vol nieuwe energie weer terug. We beginnen met de Space Mountain (ook via FastPass). Hier wordt je 'afgeschoten' in de ruimte. Een achtbaan in het donker waarbij menigmaal de term "JoeHoe" klinkt. We sluiten af met het vuurwerk en lopen terug naar de uitgang. Een ding loopt minder goed. Telkens als we op de foto willen met Mickey Mouse en in de rij aan willen sluiten, worden we tegengehouden: "I'm sorry, this is the last person in line. You'll have to come back later". En dat dan drie keer. Esther heeft niet veel wensen, maar een foto met Mickey wil ze toch wel erg graag. Als Mickey weg loopt, komt plots de vrouw des huizes, Minnie, aanlopen. We weten niet hoe snel we in de rij aan moeten schuiven en kunnen een paar mooie foto's maken.

54a39627-4caf-4bdb-837e-192a48f1ce29c836f7d6-7817-4979-8087-326459dcdaecH0arXJM2TUS7WeZaw0dihQIMG_0561kuZE5BnCQPCN3khcT7gWrwd5f58ff6-950e-4025-bf2e-7950ae8387b4

Kortom: wederom een mooie dag en morgen op naar de gekte van Las Vegas!

1. Nicole Olde Meule:
    4 augustus 2018
    Te gek, zeg‼️ wat ziet het er als een droom uit vol avonturen😍 Alle topattracties gedaan, dus?! Smart Thinking met de Fast Pass🤗 Op naar de volgende droom en absurditeiten😘
  2. Paulien Olde Meule:
    5 augustus 2018
    Wederom te gek voor woorden.