Dag 11: Lekker luieren en dromen

5 augustus 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag een kort blog. We hebben namelijk een heerlijke rustdag ingepland en niet zo veel gedaan. Eerst uitslapen en lekker lezen op bed. En rond het middaguur zijn we gaan zwemmen in het zwembad van het hotel. Iedereen vindt het een fijn gevoel om even niets te 'moeten' ondernemen.

Rond vijf uur kleden we ons aan en gaan we naar het buffet van Flavors in het naast ons gelegen hotel Harrah's. Het blijft een buffet (minder sfeervol), maar we hebben er lekker gegeten, waaronder prime rib en overheerlijke toetjes.

Na het eten gaan we de fonteinshow bij het Bellagio bewonderen. Om daar te komen moet je de Strip oversteken. Op sommige plekken gaat dat via een loopbrug (en roltrappen). Op andere plekken 'oldfashioned' met de benenwagen. Je loopt zo langs de meest luxe winkels, billboards en gebouwen, waaronder een heuse Eiffeltoren. Ook verlekkert Merijn zich aan de luxe sportwagens.

uWz5KWYQQYiNUeVV%ghn4g7f6O55rAQYKtElVac9%8zAqfLgJ%P5SCurFe91sP9dGgbnCueYjpQT6NkedOWnUZEA96d5f6ac-fd28-4b53-86fe-8f0b5b368000

Dan het hoogtepunt van de avond: de show Le Reve van Cirque du Soleil. We zitten helemaal vooraan in een rond theater dat prachtig aangekleed is. Er zijn nog lege plekken en als de show begint schuiven we 1 rij door naar achteren. Daardoor hebben we net een iets beter overzicht. Het is moeilijk te omschrijven wat we gezien hebben, maar iedereen zat de hele show op het puntje van zijn/haar stoel. De verhaallijn was de droom van een vrouw die niet goed weet wat ze wenst op het gebied van de liefde: een romanticus, een man die haar laat lachen of wilde passie. Dit wordt uitgebeeld door vele acteurs, acrobaten, schoonzwemmers, tangodansers en duikers. Personen vallen voor je ogen in het water en komen niet meer boven. De ruimte waarin zich dit afspeelt, verandert continu. Eerst is er een groot rond zwembad waar mensen van grote hoogte induiken, maar na enkele seconden is het water verandert in een 'hard' podium bestaande uit diverse delen. Die vervolgens in hoogte verschillen en waar watervallen uit gaan stromen. Er is water. Er is vuur. Er is licht. Er komt een grote boom met mensen er op draaiend vanuit het water omhoog. Vanaf grote hoogte (40 meter) komen objecten en acrobaten omlaag suizen. Er wordt live prachtig gezongen. Etcetera, etcetera. Het is overweldigend mooi en zijn geld dubbel en dwars waard. Als je ooit in Las Vegas komt, ga dan naar deze show.

E0Fz+07hQBSsZjtYP5vufQe37TBwBHTZedEx7okAeB3wOdTK8CwgSPe89oBS5UXm3wGrqB7eH2Ri2v0TakqQ3OnQnU9W3K4KRLuwlEC3PF4Tsw

Helaas konden we enkel wat foto's maken voorafgaand en na de show, maar check Youtube maar als je er wat beeld bij wilt hebben.

Morgen reizen we af naar de Grand Canyon.

1. Paulien Olde Meule:
    6 augustus 2018
    Alleen maar prachtig .Morgen een mooie reis voor de boeg.
  2. Beate:
    7 augustus 2018
    Fantastisch!!!!! Genieten van jullie verslagen en foto's!!!!
  3. Christel Russchenkamp:
    7 augustus 2018
    Wauw, wederom wat geweldig... super om jullie belevenissen zo te lezen ! Groet uit Oostenrijk ( weliswaar geen Las Vegas, maar ook mooi 😊😎😘)