Dag 8: LA vanaf de heuvels en vanaf het strand

2 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Om 8 uur zaten we in de auto voor een rit van 3,5 uur naar Los Angeles. In Three Rivers nog even de auto voltanken en wat boodschapjes en ijs halen voor in de koelbox. Het landschap bestaat uit dorre gele vlaktes en heuvels en fruitgaarden tot aan de horizon. Na een tijdje wordt dat wel erg eentonig. We zijn dan ook blij als de eerste tekenen van de wereldstad LA zichtbaar worden.

IMG_0526b22b5aa2-f2a5-4b7d-b606-cb455bae435a

Bij binnenkomst in LA rijden we de Mulholland Drive op omhoog de heuvels in op weg naar mooie uitzichten en de prachtige huizen van de rijken. Er zijn niet veel plekken vanwaar je een mooi uitzicht hebt over LA. Vanaf het Griffith Observatory kan het, maar dat is een drukbezochte plek en dus lastig parkeren. We kiezen voor een uitkijkpunt aan de Mulholland Drive (Hollywood Hills Viewpoint op 6780 Mulholland Drive) met een beperkt aantal parkeerplekken. Je moet dus geluk hebben en dat hebben we. Wat een prachtig overzicht over heel Los Angeles heb je vanaf daar. Wegen en huizen zover het oog rijkt. Veelal laagbouw, maar bij het Financial District gaat het de hoogte in. Ook kun je het Hollywood Sign hier vandaan goed bewonderen en zie je ook enkele prachtige optrekjes in de heuvels. We blijven maar foto's schieten. Hieronder een kleine selectie.

DSC05647DSC05651DSC05663DSC05664DSC05667DSC05669

We rijden verder over Mulholland Drive en rijden daarna omlaag naar Beverly Hills en Bel Air. Wat een schitterende huizen zeg en, om Merijn te citeren: "om de drie auto's wel een Porsche". Over Sunset Boulevard, een slingerende weg met palmbomen omgeven, rijden we richting de kust. Op naar Santa Monica en de pier. Merijn herkent veel gebouwen en namen (maar dan net iets anders) vanuit het spel GTA. Hij wijst ons aan waar zijn huis ergens staat. Zijn virtuele wereld komt even dichtbij in het echt. Daarna parkeren we de auto en lopen naar het strand en de pier. Hier neuzen we wat rond en kopen weer een koelkastmagneet.

IMG_0527IMG_0528IMG_0529

Iedereen is het wel een beetje zat en we willen naar het hotel. We rijden weg.... en staan na 2 minuten in de file. LA staat daar bekend om, maar ja, liever nu niet. Een ritje van drie kwartier duurt nu ruim twee uur. Als we uiteindelijk bij het hotel arriveren, gaan we niet meer uit eten. We halen snel wat bij de Deli, halen de Disneyland kaartjes en duiken het zwembad in. Ik schrijf dit blog nu vanaf een ligbank aan het zwembad en neem zo zelf nog een verfrissende duik....

IMG_0530F14F8179-C5A1-4322-B0BA-A659A3DF1871

Morgen naar Disneyland. Iedereen heeft er zin in. Het blog zal wat later komen, want we blijven tot in de avond in het park.